עתודה מדעית טכנולוגית

בשנים האחרונות כולנו חווים קפיצה טכנולוגית משמעותית. ישנה דרישה הולכת וגוברת לנשות ולאנשי מדע וטכנולוגיה. הן באקדמיה והן בתעשייה משוועים לחוקרות ולחוקרים, למהנדסות ולמהנדסים. אפילו במקצועות שאינם נתפסים כמקצועות טכנולוגיים, העבודות כבר היום ובוודאי בעתיד תחייבנה הבנה ושימוש בכלים ממוחשבים ויתרון רב יהיה לאלה שמסוגלים לגלות גמישות מחשבתית ויכולות לימוד טובות כך שיוכלו להתמודד עם תחומים שמשתנים במהירות רבה ושדורשים הבנה בין תחומית. כולנו רואים ושומעים על כך שישנה חשיבות רבה לבסיס אנושי רחב ששולט במדעים ובטכנולוגיה ולדבר חשיבות לאומית.

תלמידים שלומדים מתמטיקה ומקצועות מדעיים בהיקף רחב וברמה גבוהה נדרשים בצבא ביחידות רבות. גם בתלמידים שנמצאים במגמות או במסגרות טכנולוגיות מתקדמות כגון סייבר ורובוטיקה יש עניין רב.

אין זה סוד שיחידות צבאיות מסוימות מאתרות תלמידים לשירות עוד בבית הספר על סמך תכניות הלימודים שבתי הספר מקדמות, המסגרות הנוספות ופעילויותיהם.

גם באקדמיה מקובל לתת יתרון (בונוס) לתלמידים שלהם מקצועות מדעיים בהיקף רחב וברמה גבוהה.

בית ספרינו מפעיל השנה את תכנית העתודה המדעית-טכנולוגית. מדובר בתכנית מצוינות יוקרתית, ייחודית ופורצת דרך לקידום עתידם של התלמידים. התכנית היא מסלול שחושף את התלמידים בפני נושאים מדעיים וטכנולוגיים מתקדמים וסולל להם את הדרך להיות חלק מדור המנהיגות וההובלה העתידי.

הטכניון אף הכיר בחשיבות התכנית ויעניק בונוס מוגדל לבוגריה, בנוסף לבונוסים הקיימים כיום, לתלמידי תיכון אשר ילמדו בנוסף למתמטיקה, שני מקצועות מדעיים-טכנולוגיים בהיקף של חמש יחידות כל אחד. אין זה דבר של מה בכך שמוסד מכובד כמו הטכניון מחזק תכנית של משרד החינוך. המסר הוא חד משמעי, הטכניון כמו משרד החינוך מבקש לעודד בחירה במסלולי מצוינות במדע וטכנולוגיה ורואה פוטנציאל והגשמה בתלמידים שיבחרו בלימודי הנדסה בשנים הקרובות.

מטרת התוכנית לייצר מסלול מצוינות שש שנתי המוביל לתעודת בגרות איכותית בתחומי המדע והטכנולוגיה הכוללת:

  • 5 יח"ל במתמטיקה
  • 5 יח"ל במדעי הטבע (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה)
  • 5 יח"ל טכנולוגיות (הנדסת תוכנה) או מקצוע נוסף ממדעי הטבע ברמה של 5 יח"ל

התכנית מופעלת השנה בחטיבת הביניים בכיתה ז' ובחטיבה העליונה. 

בחטיבת הביניים מקבלים תלמידי התכנית שעות תוספתיות במתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב והגנת סייבר על פי תכניות לימודים ייחודיות.

בתי הספר מקבלים תקציב הצטיידות למעבדות לצורך קיום הניסויים הדרושים בתכנית .

בתיכון, המגמות המדעיות ולימודי מתמטיקה ברמה של 5 יח"ל מקבלים שעות תוספתיות המגולמות בשעות השבועיות של כל מקצוע.

כמו כן, נפתחו קבוצות נוספות במתמטיקה הלומדת לקראת בגרות ברמה של 5 יח"ל. התלמידים אותרו בכיתה ט' כגבוליים בהישגיהם לקראת 5 יח"ל והשתתפו בקורס קיץ בין ט' לי' שמטרתו לחזק את הנושאים שנלמדו בחטיבה לקראת הלימודים בתיכון. כמו כן, תלמידי הקבוצה מקבלים שעתיים שבועיות נוספות בכל שנה.

תלמידי העתודה ייפגשו במהלך לימודיהם בתיכון עם אנשים מהתעשייה שימחישו וייספרו מהנעשה בתעשייה וכיצד הלימודים משמשים לכך. התלמידות והתלמידים שלומדים במגמות מדעיות וטכנולוגיות ישתתפו בימי העשרה במהלך לימודיהם בתיכון.

 

האם הייתם רוצים להיות שותפים לפיתוחים מדעיים-טכנולוגים כאלה שישפיעו על ההווה? שישנו את העתיד? האם הייתם רוצים להמציא? לייצר? להשפיע בגדול? להטביע חותם?

החינוך המדעי-טכנולוגי מזמן לתלמידים אפשרויות מגוונות!

הנאה ממסלול מאתגר, עשיר, חוויתי, יצירתי, חדשני, פתיחת דלתות בצבא, באקדמיה ובתעשייה, פיתוח מיומנות וחשיבה של המאה -21, התנסות בטכנולוגיות מתקדמות, הכרת הטבע והעולם הסובב אותו ועבודה בסביבה ממוחשבת.

תחלמו בגדול, תחשבו על העתיד... 


בברכת שנה טובה,

מיכל יונה ואסנת אבישר, רכזות מתמטיקה ועמ"ט בחטיבה העליונה 

חדשות

עקבו אחרינו בפייסבוק